Rozpoczyna się realizacja „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie powiatu wrzesińskiego w roku 2011”.
Mogą z niego skorzystać mieszkańcy powiatu pod warunkiem:
1. lokalizacji nieruchomości na terenie powiatu;
2. zgłoszenia wymiany pokrycia dachowego w Wydziale Administracji Architektoniczno- Budowlanej, Środowiska i Rolnictwa Starostwa Powiatowego we Wrześni;
3. złożenia wypełnionego wniosku do miejscowego Urzędu Gminy.
W ramach programu finansowane jest 100% kosztów demontażu i odbioru eternitu lub 100% samego odbioru zdjętego już eternitu. Demontaż będzie wykonywała firma wyłoniona przez powiat w przetargu nieograniczonym.
Nie ma możliwości, aby mieszkańcy dostawali pieniądze na te prace. Program finansowany jest z budżetu powiatu, gmin Września, Miłosław, Nekla, Pyzdry, Kołaczkowo oraz z WFOŚiGW w Poznaniu.
Termin składania wniosków mija 30 czerwca 2011 r.